Ahad, 27 Mac 2011

Love....

Assalamualaikum

Love
  • a strong positive emotion of regard and affection; "his love for his work"; "children need a lot of love"
  • any object of warm affection or devotion; "the theater was her first love"; "he has a passion for cock fighting";
  • have a great affection or liking for; "I love French food"; "She loves her boss and works hard for him"
  • beloved: a beloved person; used as terms of endearment
  • get pleasure from; "I love cooking"
  • a deep feeling of sexual desire and attraction; "their love left them indifferent to their surroundings"; "she was his first love"
  • be enamored or in love with; "She loves her husband deeply"
  • a score of zero in tennis or squash; "it was 40 love"



K seme tu aku telah petik dari lama yg telah aku google.. kalau kite bce seme diatas tu, love ni byk kepada perasaan ske lah kan... tpi still, aku maseh x paham ape perasaan love ni.. syg aku taw ar... x kan love bermaksud "sambal belacan, walau pedas hingga mengalir air mata namun maseh di makan jua" hermmm.. x kan mende ni kot...

and aku pown kompius... hermmm... aku ske or aku cinta..??? whatever lah...

and kepada yg sedang bercinta.... sila la rujuk pada blog hrhz.... and blog wanabee_wnb... lihat lah oppinion dieorg...

and aku slalu tertnye2... kapel ni haram ke halal ke sunat ke makhruh??

sesetengah pihak ade kata couple ni haram sbb leh terjerumus dlm byk mende maksiat... ade kata halal sbb memang lumrah and fitrah nak bercinta.... ada kata makhruh sbb menyusahkan.... ade kata sunat sbb menggembirakan...

pandangan family aku, kata couple or bercinta ni xpe... tpi batas agama perlu didahului.... keluar bertiga, ckp mende2 yg berfaedah, x buang masa... itu pandangan family aku...

pandangan aku... hermmm aku pown x taw.. sme bercampur baur....

bak kata kimah, couple ni mcm buang masa je(diringkaskan sbb x igt ape die kata)... and bak kata dibah bercinta selepas kawin.... nk bercinta kene g masuk meminang dlu..

so ni oppinion aku jela pasal dibah pnye cre... ni aku pkir jela... hermmm cre bercinta lepas kawin tu sangat x mustahil tetapi sgt sukar... ntah la... aku pown slalu wonder... org zaman skunk dh susah nk buat camtu bab zaman skunk zaman org perempuan ssh nak cye org laki... itu salah satu la... bercinta lepas kawin tu mcm ssh je bab kite x kenal mne lelaki yg nak kawin kite tu.. kalau nak kenal seseorg, memerlukan tempoh mse yg lame sbb ni zaman laen... zaman yg byk tipu daya... sme mende kene amek langkah berwaspada... ble g meminang tu parent bru kenal si lelaki tu... bru kenal.. mgkin lelaki tu leh jd hipokrit atau bertalam dua muke smata2 nak dpt anak dara org.... hermmm.... itu jela pandangan aku... kalau korg rse aku pnye pandangan agak salah bg la idea spaye aku x tertnye2...

and bg kimah pnye idealogi.. kapel membuang mase... ermmmm.... aku x sokong kapel sbnrnye tpi ble bercinta tu aku agak sokong la... oppinion kimah tu ade betol jugak but not all like that.. mgkin kau byk experience kot but dari pandangan aku la.. hanya pandangan aku, kalau seseorg pandai jge dri dlm bercinta, taw mne batas, taw sbb bercinta, berfikiran matang and waras... mgkin perkara yg dinyatakan oleh kimah akan dielak... sbb aku pnye spupu byk bercinta cre yg agak senang and sejuk dilihatlah... kuar pown bertiga.. and taw mne batas2nye... and tgk hubungan dieorg agak mekar... and same goes to my sister... aku tgk cre die bercinta pown ikot batas and tgk sentiasa mekar smpi nak kawin... so itu jela yg aku rse ttg kapel... hermm... kaau korg rse salah, korg leh comment, aku sedia menerima ape2 komen, aku x mo berdebate, aku nak tau je.....

bg aku perasaan ske sme ske adalah fitrah and kite jgn lawan fitrah... and ble ade cinta, msti ade btas... so itu sje lah yer... selamat beramal

salam... =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan